REGULAMIN REKRUTACJI DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO I KLASY PIERWSZEJ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ – SZKOLE PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W TARNAWIE DOLNEJ

Zarządzenie nr 1/2013/2014/R

Dyrektora Zespołu Szkół – Szkoła Podstawowa i Gimnazjum

w Tarnawie Dolnej z dnia 27.02.2014r.

  

w sprawie: przyjęcia regulaminu rekrutacji dzieci do oddziałów przedszkolnych oraz klas pierwszych szkoły podstawowej

 §1

 

Wprowadza się w Zespole Szkół – Szkoła Podstawowa  im. Marii Konopnickiej w Tarnawie Dolnej -Regulamin rekrutacji dzieci do oddziałów przedszkolnych oraz klasy pierwszej w roku szkolnym 2014/2015, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia

 §2

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

  

Dyrektor Szkoły

 

  

REGULAMIN     REKRUTACJI  DO  ODDZIAŁU  PRZEDSZKOLNEGO 

I  KLASY   PIERWSZEJ  PRZY  ZESPOLE  SZKÓŁ – SZKOLE PODSTAWOWEJ  I  GIMNAZJUM  W TARNAWIE  DOLNEJ

 §1

 

Rekrutacja na rok szkolny 2014/ 2015  do oddziału przedszkolnego.

 1.Dzieci kontynuujące edukację przedszkolną w dotychczasowym oddziale przedszkolnym  w szkole nie biorą udziału w rekrutacji.

 

2.Rodzice dzieci kontynuujących edukację przedszkolną do 15 kwietnia 2014 roku składają jedynie deklarację dotyczącą dalszego uczęszczania dziecka do oddziału przedszkolnego  w szkole

 

 3.Do oddziału przedszkolnego przyjmowane są dzieci z urzędu, które ukończyły  5 lat i są  zameldowane w obwodzie szkoły.

 

 4.Do oddziału przedszkolnego przyjmowane są także dzieci zameldowane / zamieszkałe poza obwodem szkoły  na wniosek rodziców/ prawnych opiekunów, wtedy gdy szkoła dysponuje odpowiednią liczbą miejsc.

 

  5.Kryteria naboru w przypadku większej liczby dzieci niż miejsc w pierwszej kolejności przyjmowane są:

- dzieci wychowujące się w rodzinie wielodzietnej,

-dzieci  niepełnosprawne,

-jedno z rodziców dziecka jest niepełnosprawne,

-dwoje  rodziców dziecka jest niepełnosprawnych

- dziecko objęte jest pieczą zastępczą

-rodzic dziecko samotnie wychowuje

-dzieci posiadające niepełnosprawne rodzeństwo

 

6.Dyrektor może wyrazić zgodę na realizację obowiązku przygotowania przedszkolnego poza szkołą.

 

7.Rekrutację dzieci do oddziału przedszkolnego prowadzi się co roku według następującego harmonogramu:

- od 01  do 15 kwietnia każdego roku – szkoła wydaje i przyjmuje od rodziców /  prawnych opiekunów karty zgłoszenia dziecka,

- do 31 maja każdego roku – dyrektor szkoły ogłasza wyniki rekrutacji,

- lista dzieci nieprzyjętych staje się automatycznie listą rezerwową,

 

8.Szkoła informuje rodziców o rekrutacji do oddziału przedszkolnego przez ogłoszenie w kościele, przez informację na tablicy ogłoszeń na terenie szkoły i na stronie internetowej szkoły.

                                                    §2

 

Rekrutacja na rok szkolny 2014/2015 do klasy pierwszej szkoły podstawowej.

 

1.Do klasy pierwszej w roku szkolnym 2014/2015 przyjmowane są dzieci urodzone  w roku 2007 i w roku 2008 od 1 stycznia do 30 czerwca 2008r. z urzędu, natomiast dzieci urodzone w roku 2008 po 30 czerwca 2008r. na wniosek rodziców po przedłożeniu informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

 

2.Zapisów dziecka do szkoły dokonuje osobiście rodzic / prawny opiekun na podstawie  dowodu osobistego  oraz aktu urodzenia dziecka z numerem PESEL.

 

3.Kryteria naboru w przypadku większej liczby dzieci niż miejsc w pierwszej kolejności przyjmowane są:

- dzieci wychowujące się w rodzinie wielodzietnej,

-dzieci  niepełnosprawne,

-jedno z rodziców dziecka jest niepełnosprawne,

-dwoje  rodziców dziecka jest niepełnosprawnych

- dziecko objęte jest pieczą zastępczą

-rodzic dziecko samotnie wychowuje.

-dzieci posiadające niepełnosprawne rodzeństwo

 

4.Dyrektor może wyrazić zgodę na realizację obowiązku szkolnego lub obowiązku przygotowania przedszkolnego poza szkołą.

 

5.Rekrutację dzieci do szkoły podstawowej prowadzi się co roku według następującego harmonogramu:

- od 01  do 15 kwietnia każdego roku – szkoła wydaje i przyjmuje od rodziców/  prawnych opiekunów karty zgłoszenia dziecka,

- do 31 maja każdego roku – dyrektor szkoły ogłasza wyniki rekrutacji,

- lista dzieci nieprzyjętych staje się automatycznie listą rezerwową,

6.Szkoła informuje rodziców o rekrutacji do szkoły podstawowej przez ogłoszenie w kościele, przez informację na tablicy ogłoszeń na terenie szkoły i na stronie internetowej szkoły.

 

Dyrektor Szkoły